2012/01/29

Chinese New Year / チャイニーズ・ニュー・イヤー



Last week was the Chinese New Year 2012.  On Saturday Kitchen, BBC One, Ken Hom cooked pork for a special New Year's food.  I tried, and we enjoyed a lot.  However, it takes a long time - marinate for over 8 hours (he said at least 8 hours, so I left over 10 hours), and a cooking time is just about 2 hours!  It was bit too spicy for us, but all belly fat has gone, and had a nice crackling!  I will change the recipe for me next time, but I will definately will cook the same one again and again!  Ate with egg fried rice.

先週はチャイニーズ・ニュー・イヤーでした。土曜日のBBC One の人気番組、サタデーキッチンで中国人シェフ ケン・ホン氏が新年に食べる豚肉料理を紹介していて、それがまぁ美味しそうだったこと!早速その日に豚バラ肉の塊2キロを購入。そのうち1.5キロ分をその豚肉料理にしました(残り500gはポークリエットに化けました)。ところが8時間以上スパイスで漬け、その後2時間ほどオーブンで調理。なかなかテレビに用にすぐに食べられなくて、でもバラ肉の脂もみんな溶け出し、皮の部分もパリパリに。ちょっと胡椒が利きすぎててスパイシーだったので、次回は自分のレシピにちょっと変えて作ってみます。また食べたいなぁ。卵チャーハンと一緒に食べ、翌日はお野菜とドレッシングで和えてライスサラダとしてお弁当に持って行きました。

0 件のコメント:

コメントを投稿