2012/01/09

Sharlock / シャーロック



I am very fond of mystery/detective novels or drama on telly.
The only television programme which satisfies me now is Sherlock, BBC drama.  I really liked the Series 1 which was broadcasted 2010, and now its Series 2 is on.  Each episode is 1.5 hours without any brakes (of course, it's BBC!) on Sunday night makes me very excited, and especially last night's episode reminded me the original Sherlock Holmes novel very much.  Can't wait until next Sunday!  Unfortunately, Episode 3 is the last of the series - hope it's coming back soon!

By the way, I am also looking forward to see a movie called War Horse, which  Benedict Cumberbatch (Sherlock) played as Major Stewart.  I saw the play twice already.  If you didn't see it yet, I strongly recommend to see the play, as well as the movie.


昔からミステリーとか推理小説が大好きな私ですが、読むだけでなくテレビを見るのも大好き。
今そんな私をとても満足させてくれているテレビが、毎週日曜日に放映されているBBC の「シャーロック」。現代版シャーロックホームズというんでしょうね、舞台は今のロンドン、相棒のワトソンはアフガニスタンを経験した元軍事医師、という設定です。インターネットやi phone を巧みに利用して、それはそれは見ていて楽しめるシリーズです。毎回コマーシャルなし(BBCは日本のNHK のようなものでコマーシャルはありません)の1時間半という長めの番組で、その長さを感じさせないくらい面白いのですが、特に昨日のエピソードは元祖シャーロックホームズの小説を思い起こさせるトリックで、今までで一番良かったような気がします。このシリーズは2010年に始まり、今回が2シーズン目。だけど毎年たった3回のエピソードで終わってしまうところが悲しいところです。次のシリーズは来年まで待たないといけないのかしら…。今から待ち遠しいです。日本でもDVDが販売されているようですので、機会があればぜひ。

そうそう、シャーロックの登場人物たちは大きな映画に今後出演が決まっていてそれも今から楽しみです。特にシャーロック役のベネディクト・カンバーバッチが出演しているスピルバーグ監督のWar Horse 。芝居も2回見てしまいましたがもう涙が止まらない名作です。ちょっと脱線してしまいしたが、皆さんもぜひご覧ください。

0 件のコメント:

コメントを投稿