2012/01/30

New members of family / 新しい家族

We adopted two baby hamsters yesterday.  They are the smallest pet hamster called Roborovski and we gave them names - Sherlock and Holmes.  They are boys, obviously :-)
Maybe some of my friends still remember that I used to keep them, but since I moved to Wimbledon, last one has passed away and kept a cat (Max) instead.  After Max died, I have been thinking to have a small animal to take care, and finally we agreed to keep hamsters again. 
They are very cute and still smaller than adults.  I really hope they will be with us as long as they can.

昨日飼いハムとしては一番小さい種類のロボロフスキーを2匹迎え入れました。
まだ生まれて3週間で、大人ハムよりはちょっと小さ目です。2匹とも男の子で名前はシャーロックとホームズ。でもどっちがどっちははっきり言ってわかりません~。以前同じくロボを飼っていましたが、ウィンブルドンの家に引っ越した後すぐに死去。そのあと猫のマックスがいましたがマックスも昨年3月に天国へ行ってしまい、その後も何かペットが欲しいなぁ(本当はワンコなんだけど…)と思い続け、やっと念願がかなって新しいハムちゃんをゲットすることになりました。
もう溺愛しちゃうもんねぇ~。

0 件のコメント:

コメントを投稿